Skab digital synlighed for din forening / lille virksomhed
Målgruppen er små foreninger (fx idrætsforening el.lign.) og små iværksættere/virksomheder, der ønsker at bruge digitale platforme og værktøjer mere optimalt i markedsføringen.
Sociale medier:
Kursusforløb: Trim din Facebook-side og brug den bedre
4-undervisningsgange á 4 lektioner
På kurset får du muligheden for at trimme din forenings/virksomheds Facebookside, så du fremover kan bruge den mere strategisk ift. markedsføring, ligesom du får prøvet kræfter med at tilrettelægge en indholdsplan, der hjælper dig i mål, samtidig med at den fx tager højde for begrænsede ressourcer.
Du vil i forløbet konkret arbejde med eller få indblik i, hvordan du:
- udvikler en mini-strategi for din forenings/virksomheds side
- opstiller målsætninger og aflæser resultater
- ideer til en indholdsplan med forskellige typer indhold
- møder dine målgruppers behov
Ambitionen for hver enkelt deltager er, at der ved kursets afslutning er udarbejdet en simpel strategi for brugen af Facebook samt en plan for indhold, indholdstyper .
Undervisningsdage 1-10, 8-10,22-10 og 29 – 10 fra 17 – 20.30
Pris: 1750 kr
Visualisering med simple redskaber
2 undervisningsgange á 3 lektioner
Lær at bruge simple værktøjer såsom mobiltelefon og online værktøjer til at skabe visuelt indhold til Facebook (og evt. Instagram), så du har bedre mulighed for at fange brugernes interesse
Du vil blandt andet lære, hvordan du optager en mobilvideo og tekster den, og hvordan du med et simpelt program som Powerpoint kan skabe et slideshow, der både fanger interessen og informerer.
Undervisningsdage 24-10 og 31 -10 fra 17.00 20.30
Pris: 750 KR
Kursus: GDPR og sociale medier
1 undervisningsgang á 2 lektioner
Hvad kan man og må man ift. billeder og video iflg. GDPR?
3-10 2019 19.15- 21.15
Pris 250 kr
Kursus: De sociale platforme
1 undervisningsgang
Hvad egner de forskellige sociale platforme sig til? Hvad skal man vælge, og hvordan vælger man?
Kurset vil give dig indblik i danskernes forbrug og brugeradfærd af sociale medier samt tage dig på en rundtur til de særlige kendetegn ved Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn (evt. Snapchat…)
3 -10 klokken. 17-19.00
Pris 250 kr
Websites – SEO, tekster og Google
Kursusforløb: Sådan skriver du tekster, som Google finder
3-4 undervisningsgange á 3-4 lektioner
Hvordan skriver man tekster til foreningens hjemmeside, som Google finder? Og hvordan finder brugerne i det hele taget frem til din hjemmeside?
På kurset får du bl.a.:
- en introduktion til den forunderlige verden: SEO (Search Engine Optimization)
- en overordnet introduktion til, hvordan brugerne opfører sig på nettet – både når de søger, og når de har fundet dig
- tips og værktøjer til, hvordan du optimerer dine tekster, så Google finder dem
Du vil i forløbet arbejde konkret med tekster og andet indhold på din egen side, således at undervisningen bliver direkte omsat til en optimeret side!
Undervisningsdage 5-11,12-11 og 19-11 fra 17-20.30
Pris 1250 kr
Nyhedsbrev
Kursusforløb: Nyhedsbrevet – brug dets potentiale
2 undervisningsgange á 3 lektioner
Hvordan udarbejder man det gode nyhedsbrev, der både plejer eksisterende medlemmers/kunders interesse og gør foreningen/virksomheden interessant for nye?
På kurset får du bl.a.:
- en introduktion til forskellige nyhedsbrevsværktøjer
- indblik i de forskellige indholdstyper, du kan bruge til at skabe et varieret nyhedsbrev
- indblik i, hvordan du kan drive brugere af din hjemmeside og følgere på din Facebookside til dit nyhedsbrev – og ikke mindst hvilke gevinster det kan give dig
Undervisningsdage 7-11og 14-11 november fra 17.00- 20.30.
Pris 750 kr
Underviser er Terese Werner, der er journalist og arbejder med digital kommuniaktion.
Man kan tilmelde sig ved enten at kontakte Karina på 30304503 eller tilmelde sig på vores hjemmeside lof.dk/ Nordvestsjaelland.dk
Man kan læse mere om kurserne her:
https://lof.dk/nordvestsjaelland/kurser/alt-til-foreninger-og-ivaerksaettere