Bliv inspireret til at udnytte dine muligheder for at kommunikere og samarbejde effektivt med Microsoft 365 og Teams.

Medlemmerne i Odsherred Erhvervsforum tilbydes at deltage i en række online kurser om Microsoft 365 og Teams.

Forløbet er skabt i et samarbejde imellem  Holbæk Erhvervsforum og Bo Overgaard-Høifeldt fra virksomheden Rezenze, der udbyder kurset.

 

Intro

Uanset om I er 2 eller 1.000 medarbejdere i din virksomhed er der potentielt rigtig stor værdi i at bruge Microsoft 365 som omdrejningspunkt for både kommunikation og samarbejde. Og det allerbedste er, at langt de fleste af os allerede har både det udstyr og de licenser der skal til for at udnytte mulighederne.

Bo Overgaard-Høifeldt  og Rezenze:

“Jeg sælger ikke hverken licenser eller udstyr. Jeg er konsulent og hjælper mennesker og organisationer med at kommunikere og samarbejde optimalt med det setup, de nu engang har.

I min dagligdag gør jeg det i Globeteam A/S, hvor jeg sammen med 150 andre selvstændige konsulenter arbejder med de største virksomheder og organisationer i Danmark. Du kan læse mere om Globeteam HER.

Jeg er ikke IT-tekniker, jeg er en erfaren general manager som i 30 år har arbejdet med procesudvikling og optimering i flere forskellige sammenhænge. Du kan læse mere om mig på min profil hos Globeteam” HER.

Et godt tilbud!

Fra de store virksomheder og organisationer jeg arbejder med i Globeteam regi og fra de mindre virksomheder jeg kender fra mit netværk, ved jeg, at der for langt de fleste er masser af værdi at hente i den Microsoft-installation, som 98 % af alle danske virksomheder allerede har. De fleste når bare ikke at sætte sig ind i det i en travl hverdag – det vil jeg godt ændre på.

Som nyt medlem af Holbæk Erhvervsforum tilbyder jeg derfor at afholde en række gratis webinarer, hvor du sammen med de øvrige medlemmer kan blive klogere på mulighederne og samtidig skarpere på, hvordan du kommer i gang med at udnytte dem.

Så uanset om du er nybegynder eller erfaren vil der være noget at hente ved at deltage.

Programmet

Da forløbet er gratis, er de enkelte webinarer lagt på hverdage fra 16-17. Det gør, at både du og jeg kan tjene nogle penge i den ”normale” arbejdstid. Og det gør forhåbentlig også, at det bliver muligt for flere at deltage.

Webinarerne optages og gøres efterfølgende tilgængelige for deltagerne. Så skulle du gå glip af en seance, så er der mulighed for at fange den i en genudsendelse, når det passer dig. Og da vi nu tager udgangspunkt i Microsoft universet kører vi det hele via Microsoft Teams. Og har du ingen licens så fortvivl ikke – man kan sagtens deltage gratis i et Teams møde.

Mandag den 25.1.2021 kl. 16-17:”Kommunikation og Samarbejde i og med Teams og M365”.

Du får en bred rundtur i, hvordan Microsoft 365 er bygget op med fokus på mulighederne for effektivt cloudbaseret kommunikation og samarbejde. Vi kommer blandt andet rundt om Teams til møder og samarbejde, placering af filer i SharePoint og OneDrive for Business og brug af det hele ved skrivebordet (computeren) på farten (mobil/tablet) og i møderummet.  Med andre ord en god bred intro til, hvad Microsoft 365 kan og hvordan det virker.

Onsdag den 3.2.2021 kl. 16-17:” Onlinemøder i Teams”.

Onlinemøder er i fokus. Vi gennemgår, hvordan man indkalder til og administrerer Teams møder og webinarer. Og vi ser på, hvordan man i praksis afholder møderne på en god måde. Undervejs berører vi også mulighederne for deltagelse på forskelligt udstyr og i møderum.

Onsdag den 10.2.2021 kl. 16-17:” Indstillinger og Governance i M365”.

Hvad man kan med M365 afgøres af de systemindstillinger man har. Så ved du ikke noget om administrationsindstillinger i M365, så er det en rigtig god ide at melde dig på og blive klogere. Vi ser i fællesskab ind ”i maven” af M365 og gennemgår overordnet hvilken effekt de forskellige indstillinger har på mulighederne for at kommunikere og samarbejde effektivt.

Torsdag den 25.2.2021 kl. 16-17:” Samarbejde i M365”.

Teams er meget mere end blot møder. Ved at samarbejde i Teams og Kanaler kan der opnås store positive effekter. Og gør man det rigtigt kan en stor del af kommunikationen flyttes fra Outlook og ”mail-ping-pong” til Teams og simultant samarbejde direkte i de enkelte Office-dokumenter. Både internt i den enkelte organisation og sammen med eksterne interessenter som kunder og partnere. Men det kræver, at man har tænkt over, hvad man gør og hvordan man gør det. Alt det ser vi på i løbet af denne time, hvor vi også kort berører Apps og Bots i Teams.

Mandag den 1.3. kl. 16-18:” Praktisk implementering af M365 og Teams fra A-Z”.

Vi slutter af med en gennemgang af, hvordan man effektivt kan implementere de ændringer man ønsker i ens egen organisation. Uanset hvor meget eller hvor lidt der skal ændres er planlægning essentiel for succes. Jeg vil vise nogle af de modeller jeg arbejder med hos andre kunder og der vil undervejs være god mulighed for dialog og Q&A. Netop derfor er mødet også udvidet til 2 timer – så de særligt interesserede kan blive hængende og få svar på de spørgsmål der måtte være.

Tilmelding og praktiske oplysninger

Du tilmelder dig HER

Af hensyn til GDPR er det et krav, at alle tilmeldte accepterer, at webinaret optages. Optagelsen vil efter webinaret blive gjort tilgængelig for tilmeldte deltagere.

Muligheden for at have dialog og svare på spørgsmål i det enkelte webinarer afhænger af deltagerantal.

Spørgsmål eller andet, så kontakt Anni Juul Jensen på anni@odsforum.dk eller på 42735125. 

Netværk målrettet digital kommunikation og samarbejde

De særligt interesserede får desuden mulighed for at deltage i et gratis uformelt netværk ”Om Teams i Teams”. Vi mødes i Teams og taler om nyheder, muligheder og har ved hvert møde et tema eller en virksomhedscase på dagsordenen.

Jeg faciliterer i forvejen to lignende netværk i Globeteam-regi og jeg ved, at det giver rigtig god værdi for deltagerne at være med!

Jeg håber du er interesseret og glæder mig til at møde dig og jer online, så vi sammen kan blive både klogere og mere effektive.

Alt det bedste/

Bo Overgaard-Høifeldt

+45 23677129

boh@resenze.onmicrosoft.com

Hvornår:onsdag d. 10. februar 2021 kl. 16.00 – 17.00
Hvor:Adressen kommer senere